Nimeni nu-si doreste un pacient ametit! Si daca-l are? Ce sa faca medicul cu el: sa-l paseze de la un departament la altul, de la ORL la neurologie si invers, sa-l trimita acasa chiar daca e ametit si nu se tine pe picioare sau sa incerce sa-l trateze, chiar daca asta inseamna timp pretios pierdut in gasirea unui diagnostic clar…
Cateva raspunsuri, de folos medicilor ORL-isti, neurologilor, medicilor de familie, cardiologilor, medicilor de recuperare si tuturor celor care au de-a face cu vertijul, pot fi gasite in articolul ”Nimeni nu-si doreste un pacient ametit”, scris in doua parti. In plus, sunt inserate si parerile pacientilor medici, farmacisti, dovada ca vertijul nu iarta pe nimeni, indiferent de profesie!
Un demers jurnalistic, care a fost premiat pe 30 octombrie 2013 de catre Colegiul Farmacistilor Romania, organizatorul Scolii de Vara pentru Jurnalisti-Master in presa farmaceutica- 5-7 iulie 2013 Cetatea Sighisoarei.
10% din consultatiile medicului generalist si 40% din consultatiile medicului ORL-ist sunt reprezentate de sindroamele vertiginoase
Estimarile apartin Organizatiei Mondiale a Sanatatii, procentele fiind valabile si in cazul Romaniei, unde nu exista o statistica reala privind numarul pacientilor cu vertij. Se vehiculeaza ca in prezent, ar fi in jur 80.000 – 100.000 de romani cu acest sindrom. Multi sau putini… problema acestora nu se pune in termeni numerici. Cititi continuarea Partii I aici http://www.cmb.ro/stire.php?id=1248
Sindromului vertiginos ii sade bine pe drumuri. Cel putin in Romania, unde pacientul chiar daca i se invarte totul in cap este nevoit s-o ia la pasi marunti spre cabinetul neurologului si spre cel al orelistului. Apoi viceversa, in functie de semnele pe care le prezinta: neurologice, auditive etc, iar la nevoie spre alte cabinete, pentru a afla ce tip de vertij are.
Ca se plimba de la un specialist la altul nu este chiar atat de rau, diagnosticul diferential sa traiasca si sa ajute la elucidarea misterului!
Ce nu este bine in toate aceste drumuri ale diagnosticarii vertijului, este faptul ca neurologii si orelistii nu fac acelasi lucruri, nu au aceleasi protocoale si astfel apar discutiile in contradictoriu si problemele… Cititi continuarea Partii a II-a aici http://www.cmb.ro/stire.php?id=1250
Articolul integral, in cele doua parti l-am publicat pe siteul Colegiului Medicilor Bucuresti. Ideea a plecat de la prima editie a Scolii de vara, cand o farmacista, pacienta cu vertij ne-a povestit experienta ei. De aici a fost un pas si au inceput marturisirile… Abbott ne-a povestit despre campania pe care o deruleaza pe tema vertijului, alti farmacisti ne-au povestit cum au avut si ei de-a face cu vertijul si uite asa, am raspuns provocarii lansate de Colegiul Farmacistilor si compania Abbott de a participa la un concurs jurnalistic pe aceasta tema. Fiecare ziarist a scris in felul sau… Eu am vrut mai mult, am vrut sa simt pe pielea mea ce inseamna sa ai ameteli si sa alergi dintr-o parte in alta, din medic in medic, si sa scriu cat mai obiectiv despre asta, facandu-i constienti si pe cei care ne trateaza.
Investigatia jurnalistica a durat aproape o luna, timp in care m-am intalnit cu medici din diverse specialitati si spitale, care mi-au relatat cum procedeaza cu pacientii cu vertij. Am cautat si am gasit pacienti medici care sufera de aceasta boala si care au trecut si ei prin experienta alergarii in stabilirea diagnosticului. Am scris cu pasiune, m-a luat chiar cu ameteli de la atata alergatura, atatea declaratii si informatii, dar nu m-am lasat prada acestora, am mers mai departe , asa cum fac de obicei si a fost bine. Cel putin asa a apreciat juriul! Premiul Abbott Juriul Scolii de Vara pentru Jurnalisti – Master in presa farmaceutica a acordat premiul pentru articolul: ”Nimeni nu isi doreste un pacient ametit!”